ŠAUSMAS! Bērns Latvijā gandrīz nomirst, jo ārstam bija PILNĪGI vienalga par viņu – Toms TV

Cietušā bērna māte pastāstīja par rūgtu, negatīvu un sāpju pilnu attieksmi, ko nesen piedzīvojusi Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā. Kaut arī viņas dēlam ļoti sāpēja vēders un bija augsta temperatūra, ārsts ieteica doties mājās. Tikai nākamajā dienā pēc mammas neatlaidīgajiem lūgumiem bērnu pārbaudīja un operēja. Saistībā ar šo gadījumu slimnīcā sākta pārbaude.

Bērna māte stāsta: “14.janvāra pusnaktī (naktī uz 15.janvāri) mēs ar dēlu tikām ar ātro palīdzību atvesti no Bauskas uz Bērnu slimnīcas neatliekamās medicīniskās palīdzības pieņemšanas punktu. Bērnam, kuram ir 3 gadi un 11 mēneši, bija izteikti lielas sāpes labajā vēdera pusē, kur atrodas aklā zarna – apendicīts, un ļoti augsta temperatūra – 39 grādi. Mūs pieņēma kāds dakteris.. Ārstam pastāstījām, kāpēc esam šeit. Man kā mammai jau sirds palika mierīgāka, jo domāju, ka nu jau esam labās rokās – ārsts jau labāk zina, kas un kā, palīdzēs manam dēlam.”

Ārsts, trīs reizes uzspiežot bērnam uz vēdera un apskatot kaklu, uzstādīja diagnozi – vēdera gāzes, no kurām varētu būt arī temperatūra.

“Ārsts jau paņēma papīru un rakstīja mums izrakstu. Viņš teica – jūs varat doties mājās!
Pulkstenis bija 01.00 naktī. Saku ārstam, ka mēs esam no Bauskas un nav neviena, kas atbrauktu pakaļ. Nav normāli, ka bērnam tā sāp un ir tāda temperatūra. Lūdzu, lai uztaisa bērnam analīzes vai paskatās ultrasonogrāfijā.

Ārsts nepiedāvāja ne pretsāpju zāles, ne klizmu, ne zāles pret temperatūru. Kur skaitījās pirmā palīdzība bērnam? No ārsta saņēmu atbildi, ka nav nekādas aklās zarnas un ka nav vietas, kur mums pārnakšņot. Varot piedāvāt mums gaidīt koridorā uz krēsla līdz rītam, kad kāds mums atbrauks pakaļ.

Paliku šokā. Ko? Ar 39 grādu temperatūru un lielām sāpēm vēderā jāguļ un jāsēž koridorā? Biju uzstājīga, kļuvu jau dusmīga! Nepiekritu!
Ārsts atcirta, ka mēs esot atbraukuši nelaikā, un aizcirta durvis, atstājot mūs neziņā. Pēc 5 minūtēm atnāca māsiņa, kura teica, lai mēs ar bērnu ģērbjamies, ka viņa mūs pavadīšot uz vecāku māju, kur varēsim pārnakšņot!
Aizgājusi uz Vecāku māju un naktī slēdzot līgumu, uzzināju, ka šeit brīvu vietu ir daudz. Kā? Man taču ārsts teica, ka viss ir pilns!? Meli, meli un vēlreiz meli… Cūcīga attieksme! Nakti nomocījāmies. Bērns dega kā ugunī, vēders sāpēja vēl vairāk.
Gāju kā lauvene atpakaļ uz ātro palīdzību un jau ļoti uzstājīgā tonī pieprasīju nekavējoties bērnu 100% izmeklēt.
Ielika mūs novērošanas palātā, kur pavadījām 24 stundas. Sistēmas, analīzes, ultrasonogrāfija, rentgeni, zāles, bet bērnam nekļuva labāk, bet gan tikai sliktāk.
Temperatūra jau bija 40 un 41 grāds, sākās drudzis. Lūdzu Dievu, lai palīdz bērnam!

Sestdienas, 16.janvāra, rītā bērnam uztaisa ātru ultrasonogrāfiju un atklāj redzamu tūsku.

Ātri uz operāciju! Liels apendicīta iekaisums ar tūsku, strutām un jau plīsumu.Labās kājas muskulis arī bija iekaisis no aklās zarnas. Stāvoklis smags. Atveseļošanās grūta un ilga. Paldies jāsaka Dievam un ārstam – ķirurgam Dmitrijam Solopčukam, kas bērnu izoperēja veiksmīgi. Vēl joprojām ir 100% kvalitatīva ārstēšana, laba attieksme un cilvēcīgums. Zelta cilvēks un ārsts. Secinājums tāds, ka pirmais ārsts nav atbilstošā vietā un krēslā, varbūt maldos, varbūt tiešām trāpījāmies neīstā laikā un vietā, bet slimība neizvēlas laiku, tā notiek.

Ja jau ārsts ir savā krēslā un profesijā, tad jāpilda savi ārsta pienākumi, nevis jāizturas pret pacientiem kā pret suņiem.

Bērns pēc šādas ārsta bezatbildības un cūcīguma varēja nomirt. Šā ārsta vieta ir sētnieka darbs, slaucīt ielas, nevis ārstēt cilvēkus.

Vēlu veselību visiem, esiet drosmīgi, pastāviet par savu viedokli, jautājiet un pieprasiet, jo vissvarīgākais dzīvē ir dzīvība, bērnu un tuvo cilvēku dzīvība un veselība.»
Arī Bērnu slimnīcas preses sekretāre Dace Preisa apstiprināja, ka slimnīcā šāda sūdzība ir saņemta un šobrīd notiek pārbaude Pacientu drošības sistēmas ietvaros.
Kvalitātes vadības daļas uzraudzībā Bērnu slimnīcā jau pirms diviem gadiem ieviesta pacientu drošības sistēma, kuras ietvaros tiek izskatītas visas sūdzības, kas saņemtas par pārkāpumiem vai nepilnībām ārstēšanas vai aprūpes procesā, kas nozīmē, ka neviens gadījums netiek atstāts bez ievērības. Šo darbību mērķis ir konstatēt vājos punktus sistēmā, kas var radīt apdraudējumu pacientam.

Preisa solīja, ka māmiņa noteikti saņems skaidrojumu par to, kāpēc šāda situācija izveidojusies, savukārt slimnīcai būtiski šādus gadījumus fiksēt, lai novērstu iespējamību, ka tie var atkārtoties. Klīnikas vadītājs izvērtēs sūdzību ne tikai no pacientu drošības viedokļa, bet arī no profesionālās ētikas viedokļa, jo slimnīcas mērķis ir radīt maksimāli drošu un emocionāli patīkamu vidi pacientam.